sport news

جدیدترین اخبار فوتبالی و تحلیل و پیش بینی اتفاقات فوتبال ایران و جهان با بررسی شایعات!

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

ما، پرویز«تفلون» و دیگران

ما، پرویز«تفلون» و دیگران

پرویز مظلومی در آستانه برکناری است یا برکنار شده؛ چندان فرقی نمی کند. دلایل منطقی برای این کار وجود دارد؛ تیم با هفته های متوالی صدرنشینی، قهرمان نشد که هیچ، نایب قهرمان هم نشد. در دربی نه تنها نبرد که باخت و تحقیر شد. از خستگی ذوب آهن در فینال جام حذفی استفاده نکرد و سال را بدون جام گذراند. اما کمی نقاب از چهره های روشنفکر و «نیچه»وارمان برداریم؛ مگر استقلال در لیگ های سیزدهم و چهاردهم بهتر از این کار کرده بود؟ مگر قهرمان شده بود؟ مگر سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا گرفته بود؟ مگر دربی را برده بود؟


قصه خیلی ساده است؛ ساده تر از چیزی که فکر می کنیم. پرویز مظلومی، دقیقا پرویز مظلومی است. اینکه می گوییم باید حداقل یک قهرمانی می آورد و بهتر کار می کرد و این قصه ها، تلقی ماست از او و مظلومی هیچ نقشی در این تفکرات نداشته و ندارد.


از او ایراد می گیرند که به فلان بازیکن باج می داد، محافظه کار بود، نمی توانست تیم و بازیکنان را تهییج کند ولی مظلومی در کدام دوره نه چندان طولانی مدت حضورش روی نیمکت استقلال و حتی سایر تیمهایش از مس و آلومینیوم تا صبا و صنعت نفت اینطور نبود؟ فقط امسال باج می داد؟ مگر او نبود که یک روز در ابتدای تمرین، سخنرانی جباری بعد از مشکلات مالی را دید، تعطیل شدن تمرین تیمش را نظاره کرد ولی دم نزد؟ اینکه ما از مظلومی، یک شزم ساخته ایم دلیل نمی شود که او از قالب همیشگی خودش در این تقریبا 7 دهه زندگی بگذرد و به خاطر ما غولی بی شاخ و دم شود.


مظلومی خود خودش است با همه خوبی ها و بدی هایش ولی ما، همه مایی که این روزها مدام کنایه می زنیم که بهتر از او می توانستیم روی نیمکت استقلال نتیجه بگیریم هم گوشه گود ایستاده ایم و مدام نق می زنیم. چرا زمان قلعه نویی، حرفی نبود؟ او بهتر نتیجه گرفته بود؟ به او انتقاد نکردیم چون جراتش را نداشتیم. چون از او و «علی»هایش می ترسیدیم. ولی به مظلومی می تازیم و مدام بابت همه چیز (از سبک زندگی و فیزیک بدنی و مشکلات ظاهری تا ایرادات فنی) به چهار میخ می کشانیمش چون خودش این اجازه را به ما داد. چون خودش نخواست فردای دربی علنی کند که م.ر و م.ب رفته اند دم خانه ف.م و گریه کرده اند و قسمش داده اند به چشمان ت که بیا قبل از اینکه استقلال دفن شود (و او هم نیامد درحالیکه مظلومی «وجود»ش را داشت تیم بدون مدیرعامل، هیئت مدیره و پول را یک هفته قبل از لیگ دهم تحویل بگیرد) مظلومی اگر همان روز حرف می زد، حالا بازنده نبود ولی او همه زندگی اش را برای استقلال گذاشته. اگر نگذاشته بود که مثل قلعه نویی می رفت دنبال شکایت پول های عقب افتاده اش در کوران مسابقات. اگر عاشق استقلال نبود که ابتدای دهه 70 حقوق چند صد هزار دلاری عمان به عنوان سرمربی را رها نمی کرد تا به ایران بیاید برای چند صد هزار تومان و بشود دستیار پورحیدری.


مظلومی را باید به عنوان پرویز مظلومی نقد کرد نه به عنوان کسی که ما دوست داشتیم، باشد. اگر می گوییم به رحمتی اجازه دخالت در همه امور را داد، این را هم بگوییم که فلانی برای راضی نگه داشتن دستیار بیکارش در استقلال قید رحمتی را زد و دروازه بانی را آورد که به هیچ توپی نه نمی گفت. اگر می گوییم صادقی را از استقلال بیرون کرد تا حاج محمدی را بیاورد بگوییم که فلانی هم شریفات را در لیست خروج گذاشت و حالا با یک میلیارد هم نمی توان او را دوباره آبی پوش کرد.


پرویز مظلومی همینی است که می بینیم. همینی که بهتاش فریبا خطابش می کند «پرویز تفلون» بس که نچسب است. او همینی است که بابت فلان مطلب علیه استقلال در آن روزنامه تمام قرمز با دوستان خبرنگارش قطع رابطه می کند. مظلومی متهم است به هزار و یک دلیل ولی متهمش نکنیم چون چیزی که ما می خواهیم، نیست.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sport news

پیشنهاد وسوسه انگیز خونه به خونه به بنگر: 2 میلیارد

پیشنهاد وسوسه انگیز خونه به خونه به بنگر: 2 میلیارد

محسن بنگر یکی از بازیکنانی است که به احتمال زیاد از پرسپولیس می رود و در صورتی که سیدجلال به این تیم برگردد، جدایی بنگر قطعی خواهد شد. بنگر البته یک پیشنهاد وسوسه انگیز از لیگ یک دارد و خونه به خونه بابل مشتری جدی اوست. روزنامه گل در شماره امروز خود به رقم پیشنهادی بابلی ها به بنگر اشاره کرده و نوشته این باشگاه حاضر است برای بنگر 2 میلیارد تومان هزینه کند. رقمی که یک میلیارد و 50 میلیارد تومان بیشتر از آخرین قرارداد محسن بنگر با پرسپولیس است.

کد خبر:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sport news

اسکوچیچ تنها موفق بیکار در نزدیکی تبریز!

اسکوچیچ تنها موفق بیکار در نزدیکی تبریز!

وضعیت امیر قلعه‌نویی در تراکتور مشخص نیست. از یک طرف گفته می‌شود او قصد تمدید قرار داد ندارد و اختلاف شدیدی با عباسی مدیرعامل این تیم دارد. و از طرفی دیگر غزنوی عضو هیات مدیره تراکتور در اظهارنظری عجیب اعلام کرد طبق بخشنامه ستاد کل نیروهای مسلح این باشگاه اجازه جذب مربی خارجی را ندارد. با این وجود اگر قلعه‌نویی در تراکتور نماند از یحیی گل‌محمدی و اسکوچیچ به عنوان گزینه‌های اصلی نیمکت تیم محبوب تبریز نام می‌برند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sport news

پروین:به همه کسانی که انتخاب شدند تبریک می گویم

پروین:به همه کسانی که انتخاب شدند تبریک می گویم

سرمربی سابق پرسپولیس گفت: با شرایط فعلی کار دست خود مربیان است و آنها می توانند از حقوق بازیکنان دفاع کنند.

علی پروین در گفت و گو با  کاپ، درباره حضورش در نشست کانون مربیان اظهار داشت: مجید جلالی و بیژن ذوالفقار نسب از دوستان خوب من هستند آنها دو تن از مربیان زحمتکش فوتبال کشور در سال های گذشته بوده اند. آنها به همراه چند نفر دیگر از دوستان در این کانون زحمت می کشند تشکیلات خوبی را درست کردند مهم این است که آنها این حرکت را شروع کردند.

وی ادامه داد:با این شرایط کار دست خود مربیان است و آنها می توانند از حق و حقوق بازیکنان و مربیان دفاع کنند. آنهاباید قدرت عملی بیشتری داشته باشند. مسوولان هم باید از آنها حمایت کنند و بودجه در اختیار آنها قرار بدهند. من هم با افتخار در این مراسم شرکت کردم زیرا متعلق به مربیان و فوتبال است. 

سرمربی اسبق پرسپولیس اذعان داشت: به همه کسانی که انتخاب شدند تبریک می گویم. خود مربیان بهترین های رده های سنی و لیگ ها را انتخاب کردند. به آنها خسته نباشید می گویم. باز هم می گویم که این کانون باید قدرت اجرایی بیشتری داشته باشد و از آنها حمایت شود. 

وی درباره شرایط نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: بعدا در این باره صحبت می کنم اما فقط آرزو می کنم که تیم خوبی برای فصل آینده بسته شود. 

پروین در خاتمه درباره شرایط کنونی باشگاه استقلال و تغییرات احتمالی در این تیم بیان داشت: در مراسم به اندازه کافی در این رابطه صحبت کرده ام و بعدها صحبت خواهم کرد اما الان صحبت خاصی در این رابطه ندارم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sport news

قرارداد خرید جدید پرسپولیس فسخ می‌شود

قرارداد خرید جدید پرسپولیس فسخ می‌شود

محمدعلی فرامرزی، بازیکن فصل گذشته پدیده که چند روز قبل با حضور در باشگاه پرسپولیس قراردادش را با این تیم امضا کرد، احتمالا خیلی زود قراردادش را فسخ خواهد کرد. مدیران باشگاه پرسپولیس تصور نمی کردند که این بازیکن سهمیه لیگ برتری به حساب بیاید و به همین دلیل بعد از اینکه این موضوع را متوجه شدند، قرارداد این بازیکن را فسخ خواهند کرد. به نظر می رسد این باشگاه برای فسخ قرارداد داخلی فرامرزی که 3 ساله هم بوده، باید مبلغی را به عنوان خسارت به او بپردازد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sport news

دانشگر زوج مگویان در قلب دفاع استقلال

دانشگر زوج مگویان در قلب دفاع استقلال

بیست وشش بازی، دو گل زده، دوهزار و صد و پنجاه دقیقه حضور در لیگ برتر و شش کارت زرد. این آمار مدافع 22 ساله‌ای است که علیرضا منصوریان علاقه شدیدی به او دارد. محمد دانشگر یکی از گزینه‌های اصلی سرمربی جدید استقلال برای خط دفاع متزلزل این تیم است. جایی که او قصد دارد لیگ را با زوج دانشگر و مگویان آغاز کند. با توجه به اینکه حنیف عمران‌زاده، امین حاج‌محمدی و محمدرضا خرسندنیا در فصل گذشته نتوانستند نیازهای خط دفاعی استقلال را برطرف کنند آنها به احتمال فراوان جدا خواهند شد. منصوریان که توجه زیادی روی ساختار دفاعی تیم‌های تحت امرش دارد به همین دلیل بازسازی استقلال را از قلب دفاع تیمش آغاز می‌کند. محمد دانشگر در فصل گذشته یکی از ارکان خط دفاعی نفت تهران بود و به خوبی با فلسفه منصوریان در فاز دفاعی آشنایی دارد. همین موضوع به او کمک می‌کند تا به سرعت خود را در ترکیب استقلال جا بیاندازد و نگرانی‌های منصوریان در این بخش را تا حدود زیادی بر طرف کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sport news

رونمایی توپ فصل آینده لیگ برتر

رونمایی توپ فصل آینده لیگ برتر

در روزهای گذشته سازمان لیگ با انتشار آگهی از برندها خواسته بود که شرایط خود را برای حضور در لیگ برتر ایران اعلام کنند اما با توجه به اینکه آل‌اشپورت شرایط بهتری نسبت به سایر برندها دارد و از سوی دیگر توپ‌های زیادی از این برند در اختیار باشگاه‌ها و سازمان لیگ است و همچنین بازیکنان نیز گلایه‌ای از توپ‌های این فصل آل‌اشپورت نداشتند به نظر می‌رسد در صورت توافق نهایی با آل‌اشپورت فصل نهایی نیز از این برند به عنوان توپ‌های لیگ برتر در مسابقات استفاده شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sport news

«مک درموت»به استقلال می‌آید: استخدام رفیق کی‌روش از سوی علیمنصور

«مک درموت»به استقلال می‌آید: استخدام رفیق کی‌روش از سوی علیمنصور

کاوه رضایی و وحید امیری، دو وعده بزرگ منصوریان به مدیران استقلال برای نشستن روی نیمکت باشگاه بودند. کاوه رضایی، احتمالا به قطر می‌رود و امیری هم فعلا به پرسپولیس نزدیک از استقلال است. منصوریان برای جبران این شکست و هموار کردن مسیر جذب بازیکنان تیم ملی، یک ایده منحصر به فرد دارد. سرمربی جدید استقلال، می‌خواهد فصل بعد یکی از نزدیک‌ترین دوستان کی‌روش و بدنساز سابق او در تیم ملی را به کادرفنی تیمش بیاورد.


میک مک درموت، اوایل حضور کی‌روش در ایران مربی بدنساز تیم ملی بود و تاثیر زیادی روی موفقیت ایران داشت. او در میانه راه، مشکلات خانوادگی را برای جدایی بهانه کرد اما به نظر می‌رسید مشکل اصلی، اختلاف مالی با فدراسیون و بدقولی‌های مکرر بر سر پرداخت دستمزدش بوده است. حالا منصوریان تصمیم گرفته با استخدام مک درموت در استقلال، با یک تیر دو نشان بزند. هم تیمش را تبدیل به یکی از آماده‌ترین تیم‌های ایرانی از لحاظ بدنی بکند و هم کی‌روش را به سمت استقلال بکشاند.


علاقه بازیکنان لیگ برتری به کار کردن با برانکو، در هفته‌های اخیر برگ برنده پرسپولیس در نقل و انتقالات بوده و حالا منصوریان می‌خواهد با ایجاد بازی کی‌روش - برانکو، کفه ترازو را به نفع خودش تغییر دهد. ملی‌پوشان تیم ملی، بزرگترین ستاره‌های نقل و انتقالات لیگ هستند و نظر کی‌روش می‌تواند تاثیر مستقیمی روی انتخاب آینده آن‌ها داشته باشد. فعلا تنها مشکل سر راه استقلال، قیمت بالای مک درموت است. رقم سنگینی که استقلالی‌ها، باید برای اجرای پروژه منصوریان بپردازند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sport news

اولین خرید منصوریان برای استقلال با رمز شکار آهوی سیاه

اولین خرید منصوریان برای استقلال با رمز شکار آهوی سیاه

یکی از بزرگترین دغدغه‌های علیرضا منصوریان در همان آغاز کارش در استقلال خط حمله ضعیف این تیم است. جایی که او عملا هیچ مهاجم هدف با کیفیتی را در ترکیب فعلی استقلال ندارد. پروپیچ و برهانی دو مهاجم فعلی به احتمال فراوان استقلال را ترک خواهند کرد. در این شرایط منصوریان برای پر کردن خلا خط حمله خود به لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی سپاهان چشم دوخته که قراردادش با این تیم اصفهانی به پایان رسید. پریرا با وجود اینکه در فصل جاری عملکرد درخشانی نداشت و تنها در یازده بازی توانست چهار گل به ثمر برساند. اما در فصول گذشته هم در سپاهان و هم در فولاد عملکرد خوبی داشت و بارها نشان داد یک مهاجم فرصت‌طلب است که به خوبی می‌تواند نیازهای استقلال در خط حمله را برطرف کند. با این شرایط و با توجه به علاقه‌ای که منصوریان به این مهاجم برزیلی دارد تنها موضوعی که شاید مانع این انتقال شود قیمت پریرا است که مدیران استقلال با توجه به اصراری که سرمربی جدیدشان روی خرید او دارد باید در نهایت با او به توافق برسند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sport news

منصوریان سرمربی استقلال 95-96

منصوریان سرمربی استقلال 95-96

در روزهای اخیر شایعه سپردن کادر فنی استقلال به منصوریان شنیده می‌شد و با توجه به اینکه اعضای هیئت مدیره این باشگاه هم اکنون در وزارت ورزش جلسه‌ای برای انتخاب سرمربی فصل آینده برگزار کردند این امکان وجود دارد تا ساعاتی دیگر کاپیتان سابق آبی‌ها هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.

 

اینستاگرام رسمی باشگاه استقلال تهران هم لحظاتی قبل با انتشار عکس علیرضا منصوریان در آغوش مرحوم ناصر حجازی به شایعه حضور سرمربی فصل گذشته نفت تهران در جمع آبی‌ها دامن زد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sport news